El Chorro 2021

Za teplem

I v této pohnuté době Covidové se nám podařilo na 5 dní zmizet do sluného Špáňa. Babi Xeňa s dědou Mirou se postarali o děti a my v neděli ráno vyrazili do Vídně a dále do Malagy. 3 hodinky letu a kolem 9 ráno už vyzvedáváme nový hybridní Fiat 500. Maličký, avšak na naše dvě krosny a cca 150km co máme v plánu najezdit více než OK.

Plánovaná zastávka v supermarketu se nekoná sic v Neděli se nedělá. Tož se jdeme aspoň okoupat do móřa. Co čert nechtěl, zrovna na nudapláž. Moře chladné tak akorát, na probuzení báječné. Užíváme ranního slunka a u místního Vietnamce nakupujem základní proviant, víno a pivo 🙂

Cocina Caliente

Pak už valíme směr Álora a El Chorro a asi za hodinku jsme v kepu Olive Branch. Pěkný lezecký kempík s bazénem, plně vybavenou komunitní kuchyní, plošinkami pro stany, jógovým přístřeškem i malou boulderovkou. A přímo nad kempem lezení na menší skalce Cocina Caliente. Ještě v neděli dáváme pět pěkných cest.

Los Albecornes

Ráno jsme si pěkně pospali a tak na nákup vyjíždíme až kolem půl jedenácté. Mercadona v Áloře je slušně zásobený supermarket, cca 25min jízdy po místních zatočených úzkých cestičkách. Álora je pěkné městečko spousta obchodů, bankomat, kavarničky atd. No ale proto jsme nepřijeli a tak mizíme zpět do Chorra. Parkujem u východu z Caminito de Rey a jdem do oblasti Los Albecornes, co se nám minule tak líbila.

Krásné lezení po lištách, dírkách, semtam převísek. Má to  přes 30m takže natíká. Dole trošku oklouzané, jinak krása veliká, Postupně rubem cesty od Putiferia doleva a vyhání nás až zapadající slunko a s ním ochlazení.

Blue Line

Ráno budíček v 6am, na místní poměry dost netypické. Rychlá snídaně a valíme na Blue Line. 350m, 12 délek v obtížnosti kolem 4-5. Prvních 6 délek spojujem, střídáme se a pěkně to odsejpá. Po poledni sedíme nahoře a kocháme se. Pěkná lehká a dlouhá cesta.

Sestup přes arabské schody, ještě mlasknem cestou Filou a Blanca, omrknem místní klasiky Engendro Caneri, Blade runner a valíme k bazénu. Koupačka, lehátko, sluníčko, vínko, kniha – odpočinek jak má být.

Lluvia de asteroides

Vícedélky se nám zalíbili a tam ráno opět nahazujem obě lana a valíme do sektoru Mundo v hlavní stěně Frontales desde Las Escantadas. Zlákal nás fotogenický pilíř a na něm cesta Lluvia de asteroides. Dobře, že jsme tu tak brzo. 10min po nás přichází německá trojka a pak ještě britové. Ale to už jsme ve stěně.

Lezení je poctivé, první 4 délky cca za V+ celou dobu. Skála docela pevná ač název cesty napovídá jinak (v překladu déšť asteroidů – kamenů, co prvovýstupci museli pozhazovat). Jen oranžový převísek ve 4. délce je trochu vachrlatější. Pak se už pilíř trochu pokládá a skála je zas hezky pevná. Závěrečný rajbásek pod převisem nás dovede na širokou věžíčku. Odtud se slaňuje cca 35m na polici. Je okolo 1pm, nějaké 3.5h ve stěně – čas na svačinku.

Sestup je trochu krkolomný, no postupně nacházíme všechny mužíky a traverzem doprava přes věžičky nalézáme nezřetelnou pěšinku. Ta nás dovede do sedýlka a na druhou stranu. Sestupujem keři porostlým gajblem s už pěkně šlápnutou pěšinou postupně až dolů k železnici a ke konci soutěsky Caminito de Rey. Tu stojí Stánek, pivo však né párek. Lehce opivení už jen stoupáme po červené zpět do kempu.

Koupačka, lehátko, sluníčko, vínko, kniha – a tak to má být.

Alcalá de Guadaira

A tak do třetice jdeme na to. Alcalá de Guadaira, vícedélka na začátku Arabských schodů. Slibuje lezení okolo 6a. To se však nepotvrzuje. Marně hledáme ona těžší místa. Možná 2 krátké úseky za V+, jinak kolem 4 to bylo. Pěkné však. Po poledni jsme nahoře. Sváča, kochačka výhledy a 35m slanění na druhou stranu. Po Arabských schodech  zas dolů. Jelikož jsme zůstali neukojeni, nalézáme ještě do 3 délek cesty Chilona.

Zuza si vybírá první délku za IV, ja pak okusil Elvise v délce za 6a+. Bočáček a malá miska, nohy na tření a postupně vyvzlínat do lepšího chytu. K nýtu trochu dál, mailonka v něm napovídá, že to zde již někteří vzdali. Ne tak já 🙂 probojováno, další kroky už jsou jednodušší. Na Zuzu vychází závěrečná délka za 6a. Opět pěkná kolmice a převislý spárokout. Plna nadšení Zuza jednou odpočívá, noha zkozená do prazvláští pozice a pak už jen neohroženě rube. Borka.

No a pak dolů, sestup do kempu. Bazén balení a tak. Rychlotrip pomalu končí, kniha dočtena, prsty prodřeny …

Odlet

Vstáváme v 5, balíme stan, a fičíme do Malagy. Ještě doplnit benzín (půjčíš s plnou – vracíš s plnou) a omýt auto na benzince, dvě presa a adieux. V pujčovně problémy nedělají, letadlo na čas, bágly přilétly, auto stále na parkále, takže se kolem 4pm líbáme s ratolestmi a babi s dědou.

Užitečné info

• Logistika
    • Letenka Vienna-Malaga – cca 400EUR pro dva, Ryanair Plus – včetně 2x20kg odbavené zavazadlo
    • Parkování Víděň Swechat, parkoviště C, 75EUR 6dní, 5min chůze k odletové hale
    • Pujčení auta (Ryanair) 1400CZK – Fiat 500 na 6 dní
    • Pojistka auta (Ryanair) 1250CZK na 6 dní
    • Kemp Olive Branch, Finca la Campana, 9EUR na osobu/noc (90EUR)
    • Informace o El Chorru – intro kapitola z Rockfax průvodce El Chorro
  • Průvodce lezení
  • Oblasti
    • Los Albecornes – kolmá plotna po malých – cesty okolo 6a výše, Putiferio, Gabi, La chica pelirroja, Stanage girls
    • Castrojo – kolmé až převislé, Luna, etc
    • Cocina Caliente – hned nad kempem ;), Soy Caliente, El Nazareno, Stay on the Scene, Pie Slice, Shake your money maker
    • Escalera Árabe – Filou, Blanca, Engendro Caneri, Blade runner, Sergio y Antonio, Zeig mir dein Muskeln, Yo y mi resaca, Rock fm, Lea